abonneer nu
dossiers
Schiphol wil in de toekomst ongeveer 10.000 vluchten naar Lelystad Airpo...
Elke week tonen wij u een historische foto uit de regio. Insturen kan vi...
De Koloniën van Weldadigheid krijgen mogelijk de werelderfgoedstatus va...
Met ingang van de nieuwe dienstregeling in december 2017, komt Wolvega e...
Actueel

Pier Baarsma is de nieuwe baas van de NDC mediagroep

Geplaatst op maandag 2 juli 2018 09:30
  • Pier Baarsma. © Archief NDC mediagroep

pinterestmail

Leeuwarden - Pier Baarsma is benoemd tot algemeen directeur van NDC mediagroep. Hij volgt Dina Boonstra op, die onlangs haar vertrek aankondigde.

Met de keuze voor Baarsma, op dit moment commercieel directeur, kiest NDC voor voortzetting van de huidige strategie. NDC mediagroep is in transitie van een volledig op print georiënteerde uitgeverij naar een crossmediaal media-marketingbedrijf.  

Hans Willem Cortenraad (voorzitter Raad van Commissarissen): “Met de benoeming van Pier Baarsma tot algemeen directeur bestendigen we de uitgezette koers van de afgelopen jaren waar hij, samen met financieel directeur Jantje Schiphorst en Evert van Dijk, algemeen hoofdredacteur, mede vorm gaf aan de nieuwe strategie.’

MEER OVER DIT ONDERWERP

Baarsma, 50 jaar geleden geboren in Zwaagwesteinde, werkte onder meer bij Philip Morris en was directeur Nederland van Coca Cola. In 2015 keerde hij terug naar Friesland, om commercieel directeur te worden van NDC mediagroep. 

Onder zijn leiding kwam de daling van de advertentieomzet tot stilstand en groeide de omzet uit abonnementen. Met de recente overname van het communicatiebedrijf CMCG en het videobedrijf Pro-Time heeft NDC een grote stap gemaakt voor haar crossmediale toekomst.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Stellingwerf' toe als contact in uw telefoon, 06-3068 9713, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.