abonneer nu
dossiers
Schiphol wil in de toekomst ongeveer 10.000 vluchten naar Lelystad Airpo...
Elke week tonen wij u een historische foto uit de regio. Insturen kan vi...
Er is de laatste tijd weer veel te doen om de Prikkedam. Het circuit is ...
De 52-jarige Ida Klijnstra uit De Blesse is op maandag 23 juni 2008 door...
Actueel

Oak Fashion verdubbelt winkeloppervlak

Geplaatst op woensdag 8 augustus 2018 10:27
  • Karin Crom in het te realiseren deel van Oak Fashion. © Piet Bosma

pinterestmail

Noordwolde – Na vier jaar sinds de oprichting breidt Oak Fashion op Dokter Mulderstraat 1 in Noordwolde flink uit. Er is een verdubbeling in de maak.

De winkel is nu nog 230 vierkante meter en breidt uit naar 450 vierkante meter aan winkeloppervlak. ‘Wij huren de ruimte waar voorheen het zorgbureau zat erbij’, zegt Karin Crom, de eigenares van Oak Fashion.

Achter de schermen wordt druk geklust. Het nieuwe gedeelte krijgt een geheel eigentijdse look met wat ruige, onafgemaakte muren en stalen rekken in de winkel. ‘Het geeft een geweldig effect met het knusse van de rest van de winkel. Dat zal niet alleen kinder- en dameskleding omvatten, maar ook de lifestyleartikelen.’ Het bedrijf heeft gedurende de vier jaar een flink merkenpakket samengesteld. ‘Ook richtten wij een koffiehoekje in, voornamelijk om de gelegenheid te bieden om even een break te nemen van het shoppen. En natuurlijk voor de mannen die met hun vrouwen mee zijn en liever een kop koffie drinken dan voor het pashokje te wachten.’

‘Je ziet het steeds vaker, in de steden vooral: een kledingzaak met een gelegenheid tot het nuttigen van koffie, thee en lunch. En precies dat gaan wij ook in Noordwolde creëren.’ Daarin wordt door Oak Fashion ingespeeld op een nieuwe trend in de markt. Dus naast de modezaak met lifestyleartikelen komt ook een coffee corner. ‘We hebben nu twee tafeltjes met stoelen en een bankje staan’, zegt Crom. ‘Dat wordt een ruimte voor ongeveer 24 zitplaatsen. De inrichting is eigentijds. Hoe het er precies uit komt te zien wil Crom nog niet verklappen, maar dat het mooi wordt is duidelijk. Er komt een keukentje en naast de koffie en thee zijn er onder andere taartjes verkrijgbaar. ‘Ik denk dat je dit soort combinatiewinkels steeds vaker gaat zien.’

De zaak krijgt een tweede ingang. ‘De coffee corner krijgt een ingang en de bestaande ingang blijft bestaan. Op die manier proberen wij de mensen uit het coffee corner een kijkje te laten nemen in onze winkel en andersom. Het moet een soort van wisselwerking worden.’ Crom geeft wel duidelijk aan dat de hoofdzaak fashion blijft. Oak Fashion neemt voor de uitbreiding twee nieuwe medewerkers aan. Bij deze veranderingen hoor natuurlijk ook een nieuw logo, maar ook dit houdt de eigenares nog even voor zich tot de openingsweek.

Crom creëert van haar modezaak eigenlijk een winkel met alle dingen die ze leuk vindt. ‘Fashion is leuk, alle cadeauartikelen passen er goed bij. Die zijn overigens ook in als pakket verkrijgbaar. De klant stelt het pakket dan samen en wij verpakken het.’ Daarmee straalt de winkel steeds meer het totaalplaatje uit en het beleven staat in de zaak voorop. ‘Er is voor iedereen wel wat leuks te vinden en wij willen graag dat iedereen het hier naar zijn zin heeft.’

De muur vanaf de huidige kassa tot aan de achterwand verdwijnt. Het zal veel extra ruimte genereren. ‘Wat met zich meebrengt dat alles stukken beter gepresenteerd kan worden. We kunnen de kleding mooi op kleur en op merk presenteren net als de accessoires en sets.’ Over merken gesproken: er komen diverse nieuwe merken in de winkel te hangen. Ook daarover wordt nog geheimzinnig gedaan.

De verwachting is dat de zaak eind augustus klaar is. De opening volgt op 29 augustus.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Stellingwerf' toe als contact in uw telefoon, 06-3068 9713, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
LAAT EEN BERICHT ACHTER

U moet zijn ingelogd om een bericht te kunnen plaatsen. Log in of registreer je om een reactie te kunnen plaatsen.